NápovedaÚlohy
Karta úloh

Karta úloh

Prvá z dvoch základných zložiek v aplikácii sú úlohy. Či už zadávate úlohy svojím kolegom v oddelení alebo plánujete projekt pomocou zakladania úloh, vždy pracujete s kartou úloh.

Čo je to úloha?

Úloha predstavuje zadanie, ktoré prideľujete buď sebe, alebo svojim kolegom. V Projektově vyberáte projekt, ku ktorému úloha patrí, určujete riešiteľa, sledujúcich (ďalších kolegov, ktorých chcete aby boli onformovaný o priebehu úlohy), stanovíte začiatok a termín a môžete pridávať poznámky alebo využívať checkboxy na kontrolu plnenia. Úlohy zadávame vždy v rámci konkrétneho projektu. Ak potrebujete, môžete vytvoriť projekt „Nezaradené“ pre samostatné úlohy, ktoré neskôr priradíte k príslušným projektom a riešiteľom.

Kto vidí úlohu?

Úlohu môžu vidieť autor (osoba, ktorá ju zadala), riešiteľ (ten, kto ju vykonáva), a sledujúci. Medzi sledujúcich patria autor a riešiteľ.

Kliknutím na názov úlohy ju môžete kedykoľvek upraviť.

Karta úkolu

Z čoho sa skládá detail úlohy

V hornej časti sa nachádza políčko na odškrtnutie úlohy ako vyriešenej a vedľa neho názov úlohy. Kliknutím na názov úlohy ho můžete kedykoľvek upraviť. Vedľa názvu nájdete ikonku so sponkou na pridanie súboru a trojbodkové menu s rozbaľovacou ponukou na ďalšie úpravy.

Rozdělení funkci u úkolu

Pod názvom úlohy je popis úlohy, do ktorého môžete napísať všetky potrebné podrobnosti. Podrobnosti môžete kliknutím zmeniť. Aby bolo zadanie konkrétne, môžete využiť napríklad metódu SMART.

V pravej časti nájdete ďalšie podrobnosti o úlohe. Všetky podrobnosti môžete zmeniť. Uvedený je tu autor a riešiteľ úlohy, sledujúci, začiatok a termín úlohy. Můžete tu nastaviť opakovanie úlohy a pridať pripomenutie.

Podrobnosti úkolu

Kvôli odlišovaniu úloh môžeme v rolete Stav úlohu označiť ako vyriešenú, alebo či sa čaká u nás alebo u dodávateľa.

Ak sa vám stane, že je úloha zle zaradená, pomocou rolety Projekt ju môžete presunúť do iného projektu, alebo ju pomocou rolety Nad-úloha zaradiť do vnútra pod inú pod-úlohu.

Nasledujúce parametre pokračujú možnosťami zadať odhadovaný čas, pridať strávený čas, roletu percent.

Cez trojbodkové menu môžete úlohu vymazať, duplikovať alebo exportovať do formátu PDF.

Sledující úkolu = e-mailové notifikace

Každej úlohe môžete zvoliť sledujúceho, ktorý budu dostávať k tejto úlohu e-mailové notifikácie, napr. o zmene termínu, nové komentáre.

Přidat sledující

Napríklad: V projekte máte 20 úloh a 5 členov tímu. Ktokoľvek z tímu sa môže prihlásiť a pozrieť sa na aktuálny stav projektu. Ale zároveň mu nechodia žiadne upozornenia. Ak u zvolených úloh pridáte sledujúcich, automaticky im budú posielaní upozornenia. Upozornenia/notifikácia chodia iba z úloh ktoré sleduje.

Riešiteľ projektu je vždy zahrnutý v sledovaniu úlohy. Vždy sa dozviete že Vám bola zadaná nová úloha,a lebo že ste sa stali riešiteľom úlohy. Tiež sa vždy dozviete o vyriešení alebo uzatvorení úlohy.

Notifikácie-upozornenia chodia vždy od Vás k ostatným, alebo od ostatných k Vám.

Ak v komentári alebo v detaile úlohy použijete označenie pomocou @, zobrazí sa vám rozbaľovacia roletka s možnosťou výberu kolegov, ktorí budú označením upozornení notifikáciou v notifikačnom centre.

Notifikace a centrum

Role a práva

Manažér projektu má vždy neobmedzené práva, zmeny v úlohách môže urobiť kedykoľvek.

Člen tímu a externý člen môžu meniť iba základy z úlohy, teda upravovať úlohy ktoré zadali. Alebo úlohy ktoré zadal manažér ale v rolete Autor vybral člena týmu ako autora. Pre aplikáciu to znamená že autorom je člen tímu. Inak povedané pokiaľ som autorom úlohy môžem si s ňou robiť čo chcem.

Člen tímu a externý člen naopak nemôžu termín zmeniť, vymazať alebo uzavrieť úlohu ktorej je autorom manažér. Môže ho iba označiť ako vyriešený alebo cez komentáre požiadať manažéra o preplánovanie projektu.

Člen tímu a manažér nemôžu presúvať úlohy od manažéra do iných projektov alebo pod iné úlohy. Manažér naplánuje projekt a ostatný z tímu mu ho nemôžu zmeniť. Manažér zadáva hlavné úlohy a termíny, členovia tímu ich môžu rozpracovať do ďalších úloh a pod-úloh. Pokiaľ manažér vybral pre hlavnú úlohu, etapu, termín na konci mesiaca, nemôžem si, ako člen tímu dodať pod-úlohu na ďalší mesiac. Manažér vymedzil úlohu časom, ja, ako člen tímu pridávam pod-úlohy, ktoré musia byt splnené do hlavného termínu úlohy.

Úlohy, funkcie a práva v rámci porovnávacej tabuľky sú napásané tu.

Silvia Urdová
Header Projektově
Vyskúšajte Projektově na 14 dní zadarmo
Nie je potrebná žiadna inštalácia. Systém Vám okamžite pošle prihlasovacie meno a heslo na váš e-mail.